keskiviikko 18. tammikuuta 2012

Miksi Sri Lanka?

Miksi matkakohteeni on juuri Sri Lanka?
Olen pitkään haaveillut pääseväni kaukomaille reissaamaan. Se että kohde on juuri Sri Lanka, oli tuuria ja sattumaa.


Mitä siellä teen?
Reissu ei ole vain lomailua ja hupia, vaan töitäkin pitää tehdä. Sri Lankassa minua odottaa 8-vuotias poika (kutsun häntä blogissa lyhyesti nimellä S) ja yh-äiti (täällä nimellä F) ja heidän perheessään tulen toimimaan assarina/aupairina. Tärkeimpänä tehtävänä on huolehtia S:n koulumatkoista ja pojan arjesta muutenkin. Olen F:n oikeana kätenä silloin kun hän ei ehdi jotain asiaa hoitaa. Minulla on myös omaa aikaa noin 2 päivää viikosta, jolloin voin tutustua Sri Lankaan tai vaikka vain löhötä rannalla.


weheartit.com


Kuinka kauan?
Pesti kestää n. 5 kk eli kotiinpaluu odottaa heinäkuussa. On muuten ihana aika palata Suomeen, kun täälläkin on sitten kesä! Ei tarvitse kaivaa varastoista vaatteita vaan pärjää niillä mitä matkalaukusta löytyy.


Suurimmat odotukset reissulta?
Postikorttimaisen upeat maisemat, norsujen ja muiden elukoiden näkeminen, uusia ystäviä ja hyvää currya. Toivottavasti kokemus antaa itseluottamusta ja opettaa elämästä tärkeitä asioita. Unohtumattomia muistoja!


Pahimmat pelot?
Pelkään aiheuttavani jonkin liikennekatastrofin jo valmiiksi hulluun autoilukulttuuriin kun yritän opetella ajamaan väärää puolta. Hai vie raajan tai kaksi. Löydän hiuksistani tarantellan... Oikeastaan näitä suuria pelkoja ei ole. On vain pieniä kammotuksia, koska kaikkeahan voi sattua, mutta harvemmin mitään vakavaa kuitenkaan. Olen terve ihminen, minulla on perkeleen kallis vakuutus ja asenne ratkaisee. Riittääkö se?


Alle kaksi viikkoa h-hetkeen!!!

2 kommenttia:

  1. HOOOO mahtavaaa mahtavaa Sri Lankaan! jihuuuu. ihana blogi. tätä lisää. ja ota paikan päällä LIIIKAA kuvia jotta nään millasta siellä on :)) KIITOS! jihuuu

    VastaaPoista
  2. Jei! Kuvatulvaa ehdottomasti luvassa :)

    VastaaPoista